Hästens hjärta <3 Och folk som struntar i sina hästar.

Hästens hjärta är ett stort hjärta. Det är fullt med kärlek bara för att ge till dig!
Och vissa människor bryr sig nt ett skiot om sin häst. Vinner den inget, äsch, då blire en massa spörapp och sporrarna rakt in i hästens sidor ;o Hur jävla kul tror ni att hästen tkr d är från en skala 1-10 ? Jag  tror att hästen ahde gjort allt bara ör att få av dig från dens rygg, men dom flesta hästar är alldeles för snäll för att visa dig vad dom tkr. Min häst visade mig varje gång hon tyckte jag gjorde fel. Tog jag på grimman lite för fort, då nafsa hon lite lätt i luften och på vinter, hon hatade kallt och snöigt/regning, herregud, hon bocka som fan!
Men nog om det, tbx till ämnet ^^
Deras hästar är fulla med ärr från piskor. Vissa slår sina hästar med piskan för att det är kul! HUR FAN KAN MAN VARA SÅ SJUK?! Dom drar sönder hästens mun, även dom som rider på tredelat kan göra det. Dom slår sönder hästen, pressar den, aldrig rida ut och ha skojj, bara hoppa på banan och hästen ska över liksom, vägrar den (som ja fullt förstår att den gör) blire massa piskrapp. 
Tycker ni detta är okej? Det tkr verkligen inte jag!
  TYCKER NI ATT MAN SKA BEHANDLA EN HÄST SÅHÄR (som på video 1)?!
|
V


Eller såhär ist? Jag tkr hästen ska behandlas som på videon här nere (video 2)

|

v





Puwss Hannah :*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0